Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 december 2008

En alldeles ny dag !

Godmorgon , nu är det en alldeles NY dag , jag bestämmer själv hur den ska bli , säger jag strängt till mig själv och lydig som jag är, bestämmer jag mig för att göra den så bra som möjligt.


Grannen går förbi med sina hund. Vi har också varit ute och klafsat i skogen , det är inte klokt vad det har regnat och nu ligger det kvar i pölar och gyttja.


Att klafsa i lera ger ett trevligt ljud , det är bara det att jag vet vem som får tvätta ( jo, jag själv ) , om jag inte avhåller mig ifrån att plocka fram barnet inom mig , och gör några lyckliga gyttjehopp.


Jag ska börja med att ta en tripp till ICA och handla upp mig på lite mat och andra jätteviktiga baslivsmedel. Jag gillar att ha en kundvagn att hänga på, det påminner mig om den barnvagn som jag älskade att hänga på, packa full med grejer , saknar den faktiskt , men snart kanske man hänger på en rullator.

Att gå i gångarna mellan hyllorna , med olika varor och bara vara totalt hjärndöd och fokuserad på min handlingslapp , är nästan som en slags youga tillstånd.
Men det får ta den tid det tar....

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: