Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 juni 2009

Radion !

Jag slår på radion direkt på morgonen och den skvalar och låter hela dagen lång.



Men hur mycket lyssnar jag egentligen på vad som sägs där , ja , inte är det mycket.
man hör att det spelas och pratas en hel del , men inte hör jag så mycket av vad dom pratar om.
Så egentligen , varför har jag radion på.
Är det bara för att det skall låta någonting , är det ett sällskap.
Det är nog bara att konstatera att det beror på en vana att slå på radion på morgonen ,
det är vanans makt som är stor , även här på detta område.
Kanske jag skulle prova att INTE , slå på radion i morgonbitti.

Har nog glömt bort det till dess , skulle jag tro .
Och av vana slår jag på radion .
För det har jag ju alltid gjort..................






Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Radion kan vara det enda sällskapet för många ensamma. Vet en faster efter hon blev änka, hon sade ; Att hade jag inte haft radion som sällskap så vet jag inte vad. Hon kunde till och med svara till radion vad de sade, för hon var rädd att annars skulle hon sluta prata.
Så radion är viktig på många sätt, utan att man tänker på det.
Ugglan