Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

01 november 2008

Pling på Dörren !

Dörrklockan ringde , nu tänkte jag , gick och öppnade försiktigt samtidigt som jag då ut stötte ett stort BUUUU, utanför stod inga barn, utan en man som hade kört från Stockholm och skulle till Dörap och var nu vilse. Han blev nog lika snopen som jag , men han fann sig i situationen och sa :
Du kan få lite godis av mig, om du kan beskriva vägen till Dörap , och log. Han hade kört av E4 förtidigt enligt en vägbeskrivning som han hade med sig. Tala om att göra bort sig ha,ha,ha....

Så under Halloween är så klart godiset viktigt. Ut klädda ungdomar kommer med största sannolikhet att ringa på din dörr och då är det bäst att du är beredd. Dom ska ju skrämma ihop en rejäl godispåse, för det kanske är den enda chansen att få något lördagsgodis denna helg.
Så ut nu ur stugorna , för att handla godis, om ni inte redan har gjort detta ,så ladda den största skålen som ni har, med sötsaker. Det finns hur mycket godis sorter som helst, så snåla nu inte, utan bara ös ner i påsen / påsarna, medan ni i era tankar kan ser hur glada barnen blir när de får se den överfulla godisskålen som ni räcker fram när dörren öppnas.

Just er kommer dom aldrig att glömma, utan när de ser er, så tänker dom på den stora godisskålen. Vill du lyxa till det lite, antingen för att ge bort eller unna dig själv när kidsen i demon-masker har lämnat dig i fred, köp då något exklusivt som bara smakar ljuvligt och smälter i munnen....
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: