Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

18 mars 2009

Kommer ni ihåg !


Ni lite äldre kommer ni ihåg 80-talet , visst är det ofattbart att .

Vi verkligen trodde att George Michael var hetero.

Vi köade utanför telefonkiosken varje gång vi ville ringa hem.

En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr , både på tjejer och killar.

Alla tjejer hade en body i garderoben , ett ohanterligt lycraplagg som knäpptes i skrevet.

Axelvaddar , ju större desto bättre , gav oss en naturlig siluett.

En bit kassler med en ananasskiva betraktades som exotiskt och att alla maträtter som innehöll ananas hette någonting med Hawaii.

Jag skriver en check , var en vanlig replik i shoppingsammanhang.

Snabbmat var detsamma som en grillad med mos.

Tights och storskjorta var en naturlig kombination.

Du vet att du lever år 2009 när.

Du av misstag knappar in en pin kod på mikrovågsugnen.

Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer.

Ursäkten för att du tappat kontakten med gamla vänner , är att du inte har deras e-post adresser.

Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för 3 olika företag.

Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar.

All reklam på tv har en internet adress under.

Du får panik om du glömt mobilen hemma. (fast du inte hade någon de första 20-40 åren av ditt liv)

Det första du gör på morgonen är att gå "online" innan du hämtar kaffet i espressomaskinen.


Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: