Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 maj 2009

Lev nu och inte sen !

Vi människor har så lätt att bara skjuta upp saker och ting , till nästa dag , till nästa vecka , till nästa år, till nästa sommar.


Varför gör vi det , varför lever vi inte i nuet , varför skjuter vi upp till morgondagen , det kanske aldrig kommer nån morgondag
Man sitter och planerar för nästa sommar , och glömmer bort att det faktiskt är en sommar i år också.


Varför köper man saker för att använda vid nåt "finare eller bättre tillfälle" .


Det är ju rent av vansinnigt att vi gör det , man skall väl köpa saker och kläder och smycken för att använda dom NU.


Om jag går till mig själv , så har jag så himla mycket onödigt i mina lådor och skåp , saker man ärvt förstås och som man inte vill göra sig av med , det är sentimentalt , och därför sparar man allt.


Fast man aldrig någonsin använder det , man tar fram det bara för att diska det nån gång då och då och ställer tillbaka allt igen.


Vansinnigt är det.


Jag hoppas att jag med tiden bli klokare och ta efter vad jag själv nu skriver...........





Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

Tror klokheten kommer med åren - att ta vara på nuet är en gåva, som man, om man är uppmärksam på sig själv och sitt liv, lär sig att ta vara på "med tiden":)