Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 november 2009

Doftminnen man aldrig glömmer !

Visst är det väl ändå underbart att kunna känna dofter , det är faktiskt inte alla som kan göra det.

Men vissa dofter är ju sämre än andra.

Och då kallas dom ju för odörer.

För mycket parfym och rakvatten , det blir liksom motsatt verkan än vad det var tänkt att vara från början , att lukta gott alltså.

Doften av solvarma jordgubbar , en klematis som doftar underbart på kvällen , en hyacint , en ros med sin underbara doft , en god parfym , ett gott rakvatten , en maträtt man tycker om


Ja mycket kan ju lukta , gott eller dåligt , beroende på vad man själv tycker om.

Hösten luktar ju också , det är en speciellt lukt , en fuktig höstmorron.

Fukten som ligger som en blöt handduk när man kommer ut en tidig höstmorgon.

Liksom lukten efter ett härligt och uppfriskande sommarregn efter en stekhet dag.

Jag kommer ihåg hur min mans rakvatten luktade , när jag för första gången träffade honom.

Fast det är jätte för länge sedan , men doften dröjer sig kvar , för alltid , för den förknippar jag med våran KÄRLEK.

Men då finns det ju lukter som inte erbjuder någon vällust alls.

Usch och fy......



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Ancan sa...

En doft som får mig fylld av värme och trygghet - det är den som slår emot mig varje gång jag öppnar en ladugårdsdörr.
Lukten av varm ko, varm mjölk och annat "oidentifierbart" :)

Det påminner mig om barndomen hos momo o moffa <3