Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

03 november 2009

För att !


Må bra i både kropp och själ , ska man inte sörja för vad som har varit , man ska lägga det bakom sig , det som har varit har varit , det går inte göra något åt.

Man skall inte ödsla energi på att älta det som varit.

Man skall inte heller oroa sej för framtiden , för den vet man ingenting om , det som kommer , det kommer och då tar man det då , att förvänta sig problem är att oroa sig i onödan och det mår man inte heller bra av.

Varför oroa sig för något som kanske inte ens inträffar.

Man skall leva här och nu , ta dagarna som de kommer och bara vara.

Då mår man bäst till kropp och själ.

Ha en riktigt bra dag och njut av livet =)

Carpe Diem.........



Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Flotte ord fra deg! Ha en fin dag!

Fionabloggen sa...

De va bra sagt ska försöka tänka och försöka leva efter det!! kramkram