Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 augusti 2011

Lev nu !



Vi människor har så lätt att bara skjuta upp saker och ting, till nästa dag , till nästa vecka , till nästa år , till nästa sommar.



Varför gör vi det ... varför lever vi inte i nuet , varför skjuter vi upp till morrondagen ... det kanske aldrig kommer nån morrondag.



Samma det här med allt "finporslin" som vi har där hemma i skåpen och "finbesticken" av silver och kristallglasen , dom här sakerna skall vi ha när vi får främmande , när vi har fest eller bjudning.



Varför inte duka till vardags med kristallglasen och använda silvret ... vad spelar det för roll om nåt glas skulle gå sönder.



Det finns nya ... och om 100 år spelar det faktiskt ingen som helst roll om vi slår sönder


kristallglasen nu.












Kärlek och Ljus från Mor i Stugan

Inga kommentarer: