Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 oktober 2008

Sååå Söt....

Den är ju bara såååå söööt. Jag vill ha en ny Schäfer. Den kan aldrig ersätta min gamla hund som han var , men den kan ge mig glädjen tillbaka och fylla det tomrum som finns efter honom. JA , jag vet att jag har en liten hund här hemma , men det är ingen som vill jobba med huvudet , han vill bara se gullig ut och ligga o mysa på en gosig fårskinnsfäll ( och gullig o snäll är han , charmar alla ). Men jag saknar min Bonzon så mycket att det gör ont i både själ och hjärta, det har gått 1 år sedan han gick bort, han var så snäll och lydig , helt underbar. Men det beror ju helt på ägaren till hunden , hur lydig den är :) :) .
Att ha en bra allmänlydnad på sin hund är ett MÅSTE ( min egen åsikt ) för att kunna orka med sin hund ( stor eller liten ) i vardagen. Jag tycker det är en självklarhet att hundägaren tar sitt ansvar och ser till att hunden är väluppfostrad. Ofta har hundägaren bättre koll på sina barn än på sin hund ( inte alla , men det finns väldigt många ) vilket jag tycker är ganska märkligt då det är mycket lättare att fostra en hund än ett barn ( rent generellt givetvis ) . Ibland handlar det om att ägaren har skaffat sig en hundras som kräver mycket mer än vad ägaren orkar med, eller just den hunden kräver mer än många andra hundar. Men oftast visar det sig att ägaren inte vet hur viktigt det är med hunduppfostran eller allmänlydnad som jag kallar det, redan från den dagen den blir en familjemedlem. Tyvärr finns det tusen olika åsikter om hur man på bästa sätt bör hantera sin hund. " Uppfostra din hund , precis som du själv vill att andra hundar ska uppföra sig mot dig "
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Junibacken sa...

Ja så sööööt den är...jag tycker att du ska köpa en hund till. Även om den aldrig kan ersätta Bonzon så kommer den ge dig ny glädje,kärlek och massor av pussar...tyvärr något som vi inte få av Nemo...ja förutom pappa då!!! Men eftersom Nemo är pappas hund så tycker jag att du med ska ha en hund....KÖP HUNDEN NU!!!! Vad tveka du på? Vad hindra dig?