Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

11 oktober 2008



Såg en intervju med Ernst Billgren , där man talade om konst och författarskap. Ernst är ju en duktig konstnär, vad jag har hört. Kan vara ärlig och säga att om konst kan jag mycket , mycket lite. Förutom de stora konstnärerna som man lärde sig i skolan, men tyvärr finns inte alla dom namnen kvar i mitt huvud. Det är väl så att man börjar bli gammal och gaggig , eller kan man säga som så, att det var länge sedan jag gick i skolan. Det enda i konstväg jag skulle kunna göra , då skulle det på sin höjd bli en streckgubbe ( är den inte fin) så duktig är jag. Men många gånger önskar man att man skulle kunna åstadkomma något riktigt fint, den dagen kommer inte för mig i allafall. Ha Ha . En av våra tvillingflickor har fått den konstiga genen, att kunna teckna kanon fint , men vem hon fått den av, det vet jag inte, kanske har vi någon som var konstnärlig längre bak i släkten

Nu är det så att Ernst Billgren har släppt en ny bok, som handlar om diverse konstarter och i den står det, om han bara skulle ge ett enda råd till en blivande konstnär, så skulle det bli " Man ska måla himlen först ,och sen träden, så slipper man pilla in himlen mellan grenarna." Att skriva en bok önskar jag ibland att jag med kunde göra , men där skulle jag stupa direkt, det skulle väl bli en saga på 3 sidor som mest. Man kan ju inte vara duktig på allt.

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: