Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

26 juli 2010

Snart så !


Befinner mig fortfarande i Skåelandet , men snart så.

Är det dags att ta leta fram Svampkorgen, när vi kommer hem.

Kantarell säsongen drar först igång på allvar om en månad , men för den som vill göra ett försök redan nu ges några råd , på vägen eller stigen.

Nu , så här tidigt , ska man gå där det är lite ljusare , inte djupast inne i skogen.


Gå längs skogsstigar , gärna i blandskog , där det är ljus terräng.

Och för att svamparna ska , hinna växa till sig kan vänta några dagar efter det har regnat innan man ger sig ut.

Om man vågar chansa på att ingen annan hinner före vill säga.........







Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: