Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

23 juli 2010

SSM - 2010 !

En härlig dag på Schäferhunds-SM 2010 i Skillingaryd , bilden ovan är från öppnings cermonin.



Självaste Pia med Danza från Kennel Piastigens.

Lillmatte Maja med sin hund Die-Lady som kommer från ovannämnda Kennel.

Matte och husse fick inte vara med , någon måste ju jobba ;)


Maja säger till Die-Lady att nu kör vi , lycka till gumman.


Die-Lady är laddad till tusen.



Maja i full aktion utanför ringen , gör allt för att få Die-Lady att gå trava fint i ringen.



JAA , jag hör dig Maja jag gör så gott jag kan , spring så kommer jag.




Dags för en bedömning av domaren , bäst och stå still och titta efter Maja.
Men det blev ingen vinst placering denna gång , bättre lycka nästa gång.


Mitt i fotograferande dök den här mannen upp Jerry Williams , gissa om jag blev snopen när
han bara stannade och sa " du får gärna fota mig om du vill " sen skrattade vi bägge två.









Alltså en helskön dag , Schäfer hundar var man än tittade
STORA som små......








Kram Mor i Stugan


3 kommentarer:

Ancan sa...

Shäfrar är snygga hundar - men inte går dom upp mot bilden på jerkan inte ;)

Lisa sa...

fina bilder, men vart är familjen segemyr? hahaha

Kamerasamleren sa...

Hallo til deg "Mor i Stugan". Det ser ut for at du har funnet sommeren du, eller er det kanskje den som har funnet deg?

Hvis bildene taler rett, skulle alle ha vært svensker fra det samme strøket. :)

Fortsatt fine dager til deg og dine, fra 'n Karl i Trondheim, Norge