Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

18 mars 2011

Fått ett mail KRIG !

God dag

Jag har hört

Att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till
Sek 17,00

Vill du , att bensinpriset sänks istället.

Det är möjligt,

Men man måste agera

NU

Man måste göra det klokt.

Förra året försökte man pressa oljebolagen, genom att inte

köpa bensin på vissa dagar.
Direktörerna skrattade, för dom visste att bensinen,

som inte köptes på måndagar, köptes ändå sedan på tisdagar.

Lite strul lyckades man orsaka, men någon större effekt kunde man inte se.

Någon har kommit på en idé, som kan fungera.

Om vi verkligen vill.

Läs vidare och bli en av oss.

Bensinen kostar i dag ca. 13,00 sek/liter
Vi känner alla till, att oljebolagen gör jättevinster.

Försök komma ihåg, när vi lät priset komma upp till 10,00 sek.
Då påstod man, att oljan håller på att ta slut.

I dag försöker man inte ens påstå

att oljan är på väg att ta slut – det finns mer olja i dag

än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter.

Vi måste bli mer aggressiva och visa

att konsumenterna kan göra något.
Att kunden får ha rätt!
Det enda sättet är att slå där det gör mest ont

Plånboken

Det kan vi göra!
Hur

Vi behöver alla våra bilar och vi måste köpa vår bensin

Men vi kan påverka priset:
När vi agerar tillsammans
kan vi starta ett

Priskrig!!!

Vi föreslår:
Att vi inte
Köper bensin
Av dom 2 största bensinbolagen
Statoil eller Preem.

När dom 2 största oljebolagen inte lyckas

sälja bensin längre

blir dom tvungna att sänka priset

för att få kunderna tillbaka.
Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvungna att följa med.

Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå

hundratusentals Statoil och Preem- kunder.
Och alla måste samarbeta.

Kan vi räkna med dig............
Kärlek & ljus från Mor i Stugan

Inga kommentarer: