Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 mars 2011

Små barnsföräldrar känner igen sig !


Oscar ber sin dagisfröken hjälpa

honom att ta på sig sina stövlar innan han

skall gå ut i kylan.

De är jättebesvärliga att ta på och fröken måste verkligen anstränga

sig till max för att utföra uppdraget.

När äntligen stövlarna sitter på , säger Oscar

-De sitter på fel fot!




Fröken tror inte sina ögon när hon konstaterar att det faktiskt är

som Oscar säger, stövlarna sitter fel.

Hon drar som en dåre i 3 minuter för att

ta av dem och börjar om med att sätta på dem igen.

När stövlarna väl är på plats igen säger Oscar

-Det är inte mina stövlar!





Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada

lille Oscar, som tittar på henne med fiskblick.

- Ok, säger hon , vi tar av dem då!

Hon sätter igång med samma övning som tidigare.

- Varför sa du inte det med en gång , frågar hon när hon är klar.

Oscar svarar då

- Det är inte mina stövlar, de är brorsans , men mamma vill att jag

skall ha dem!





Fröken börjar gråta och mycket behärskad , fast bestämd, sätter hon påstövlarna för en tredje

gång.

Sedan lyfter hon Oscar , sätter jacka och halsduk på honom och frågar

-Var är dina vantar?

Oscar:

-Jag la dem i stövlarna.............



















Kärlek & Ljus från Mor i Stugan

Inga kommentarer: