Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

20 maj 2010

Gårdagens lyft !

 

1309-uddabilder_se-20091022

God Morgon.

Apropå "bröst lyft" på min tid , (se bilden) så enkelt var det , skämtar , då var det bomull som gällde .    

Ja tiderna förändras, och vi med dem.

När tjejerna skulle ut på dans , så skulle håret vara högt på skulten.

Det sägs att vissa la dit en fralla ,  för att få det rätta lyftet på håret.

Ja inte vet jag , men kunde de stoppa dit en bulle där, så kunde de väl stoppa dit en bulle till ett "bröst lyft" antar jag.  

Ja , herre min ge vilka tider det var då.  

Inte var det någon närkontakt på min tid inte.    

Eller ??  

Kanske det finns någon man där ute som har stött på en bulle både här och där.......

 

 

 

Kram  Mor  i  Stugan

1 kommentar:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jag gillar ditt förra inlägg..de är tur min hund är svart..
ha en skön dag
kram wivi