Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 september 2008

Aktionen




Gubben och jag tog hästarna ( de som sitter under motorhuven ) och körde till Aktionen, inte Emils Aktion i Backhorva utan den i Ingelstad. Ingen brödspade och inte heller en halte höna köpte jag , utan det blev en stor blå glas skål som mätte 40cm i diametern och på köpet fick jag 2 stycken kaffekoppar. Vad skulle jag med den glas skålen till , inte vet jag , men den såg så fin ut när de visade upp den för försäljning , aktionutroparen frågade om han fick ett bud på skålen , får jag 150 kronor för den sa han , ingen gav något bud ,sedan sa han, får jag 100 kronor , tyst, men 50 kronor då sa han, JA, hörde man någon säga och hur snopen blev jag då, när det där " jaet " kom från min mun.
Pang sa det i aktionsklubban ,såld till damen där borta sa han och pekade på mig, jaha tänkte jag då är det väl bara att betala och se glad ut . 50 kronor är ju ingenting, tänk om det hade varit en betydligt högre summa , och något gräsligt som jag absolut inte kunde tänka mig ens att ta hem. Är man på aktion så ska man vara på sin vakt , inte säga ja för högt eller kanske klia sig i huvudet , för då kan det hända att man köpt något omedvetet.
Men roligt var det på den lilla bondaktionen iallafall.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh...dom där kopparna var fina. Hm får man köpa dom för 25 kr st? Så har du fått den fina skålen gratis!