Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 september 2008

Minnesstund


Idag har min tankar varit tillbaka till för ett år sedan , det var då min älskade hund Bonzon somnade in ,så jag har haft en liten minnes stund för honom.Jag är nog lite konstig men jag har hans aska i en Urna stående på en skänk, men sån är jag....


REGNBÅGEN

Det finns en bro som som förenar himmel och jord.Den kallas för Regnbågsbron för dess många färger.

Vid denna sida av Regnbågsbron finns ett land med ängar, kullar och dalgångar med frodigt grönt gräs.

När ett älskat djur dör kommer djuret till denna plats.Det finns alltid mat och vatten och ett varmt vårväder.

De gamla och svaga blir unga igen och de som är skadade görs hela.

De leker hela dagarna med varandra.

Men de är någonting som saknas, de är inte tillsammans med speciella personen som älskat dem på jorden.

Så varje dag springer de och leker till den dagen kommer då någon plötsligt slutar leka och tittar upp.

Nosen rycker till, öronen reses och ögonen stirrar då denna rusar iväg från gruppen.

Du har blivit upptäckt och när du och din speciella vän möts, kramar ni om varandra och lyckliga att ha åtrförenats, för att aldrig skiljas åt.

Ditt ansikte kysses igen och igen och igen, din hand smeker åt det älskade huvudet, och du tittar återigen in i ögonen på ditt tillitsfulla djur som så länge varit borta från ditt liv, men aldrig frånvarande i ditt hjärta.

SEDAN GÅR NI TILLSAMMANS FÖR ATT ALDRIG SKILJAS ÅT.

Inga kommentarer: