Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

27 september 2008

POTATISPOLIS :)

Tog mig en långpromenad med hunden som tror att han är en Schäfer, men i själva verket bara en liten blandras på 3,5kg. Under vägens gång kom jag till några grannar som höll på att plocka potatis, som dom hade satt på en liten åkerplätt, stannade till och pratade med frun i huset , hon hade engagerat båda sina söner med fruar, och givetvis skulle de små killarna hjälpa till, det tyckte dom var spännande.
En av pojkarna kom fram till mig och sa att han tyckte jag skulle hjälpa till, han rekommenderade mig att jag kunde binda hunden i ett staket ,sen var det bara att hjälpa till tyckte han.
Jag log åt honom och sa att det går inte för jag har ont i ryggen , så jag kan inte böja mig ner och plocka potatisen förklarade jag för honom, han stod tyst en stund och bara tittade på mig sedan utbrast han , jag vet vad du kan göra , vadå undrade jag , jo sa med ett stort leende denna lilla 4-åringen , du kan vara POTATISPOLIS.
Så jag var potatispolis en stund och han blev mycket nöjd med min insats. :) :)

Inga kommentarer: