Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 september 2008

Dolly Parton :)

Idag har jag varit i Jönköping på Ortopedteknik för att prova ut 2 nya korsetter , som jag använder för min skadade rygg. Jag skadade mig i ryggen, nää det tar vi inte nu ,det får ni höra om en annan gång. Men i allafall kom jag in på rummet blev kommenderad att ta av mig jeansen och korsetten jag hade på mig, idag ska vi göra en helt ny modell sa Ortopedteknikern Marina, jaha sa jag , jag hade tänkt mig att den ska se ut så här sa hon och log,hon så lade upp en läderkorsett med snörning bak , jag trodde inte mina ögon ,höll på att svimma , med stammande ord fick jag fram, du skojar väl. Jaa det gör jag sa hon och skrattade, tänkte bara visa dig hur dom såg ut förr, tack och lov att jag lever i nutid tänkte jag. Sen dök det upp en annan modern korsett, sån här ska du ha sa hon, därefter rev hon igång , på med korsetten , sen mätte ,ritade och markerade hon en massa på den blivande korsetten, av med den, hon får iväg som en virvelvind ,kom tillbaka efter en stund , på med den igen , hmm sa hon , måste nog lägga in lite här och släppa ut lite där medan hon vände och vred på mig. Av med den igen , och hon for iväg , kom tillbaka ,på med korsetten igen och så skulle det kollas om det var bra ,det hon hade gjort. Hon var inte riktigt nöjd , en liten justering till sa hon , sen blir den perfekt. Då frågade jag om man fick ha önskemål angående korsetten , javisst får du ha det sa hon, vad är det för önskemål undrade hon, jo jag har en sån där bilring runt magen , kan du inte dra in den i midjan så bilringen åker upp mot brösten ,då blir ju dem större också, och jag får samma figur som Dolly Parton , alltså smal midja och stora bröst. Hon bara skrattade och sa , det vore något , men tyvärr så går det inte. Nähä sa jag, då är det väl bara att ta på den nya korsetten och se ut som en felstoppad falukorv.

Inga kommentarer: