Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 februari 2011

KRAMARE !

Har du någon gång kramat ett TRÄD , JA faktiskt så frågar jag dig om du har kramat ett träd så
där Hjärtligt välmenat.

Eller du kanske har ett träd som du ofta besöker för att dela dina tankar med.

Jag vet att några av er kommer att ifråga sätt mig , men jag känner även på mig att det finns
några av er där ute som förstår vad jag menar.
Som ni vet är träd en levande varelse.

Jag läste en gång om ett ensamt träd som stog på ett stort avverkningshygge.

Hur det nu var så uppmärksammades trädets välmående och hölls under uppsikt under flera års
tid.

Forskare tog sig ann trädet och undersökte trädets välmående.

Då upptäckte de att träden i hyggeskanten som stog några hundra meter ifrån det ensamma
trädet hade skickat ut sina rötter till det ensamma trädet på hygget.
Så tänk på det att även träd har känslor och kan gör kloka beslut
utan att ha en akademisk utbildning.............
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: