Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

02 oktober 2008



ALDRIG EN PIZZA MER !

En tjej gick in på en pizzeria i Stockholm. När hon satt där och åt av pizzan kände hon något vasst som fastnade mellan tänderna. Hon försökte peta bort det med en tandpetare, men det gick inte. När hon kom hem gjorde hon ett nytt försök, men även det misslyckades. På natten vaknade hon av en fruktansvärd värk i hela munhålan. Hon åkte till akutmottagningen och där lyckades den jourhavande läkaren ta bort den främmande materian från tänderna. Han undersökte det i ett mikroskåp och konstaterade att det troligen var en råttand. Nästa dag larmade läkaren hälsovårdsnämnden, som sände en inspektör till pizzerian. Han besiktade lokalerna och fastställde att hygienen var någorlunda godtagbar. Men där fanns ett rum som var avspärrat med ett kraftigt hänglås och dit fick han inte gå. Han tillkallade polisen som bröt upp låset. Inspektören fann att utrymmet användes som kylrum för slaktade råttor. Han lär enligt uppgift ha räknat till cirka 50 kylda och upphängda råttor. RÅTTORNA användes som kött i pizzor

Inga kommentarer: