Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

17 april 2010

Borta !

Ja nu har solen gått i moln och deppigheten följer många nu.

Den glädje och värme som alla kände när solens strålar tittade fram gjorde så vi alla här i landet fullkomligt sprudlade av glädje och energi.

Under flera dagar hade vi besök av solen och under dessa dagar kände man att kroppen började sjuda av välmående.

Som ett slag på käften dyker det upp en massa moln som täcker vår vackra sol.

Som ett bombnedslag blev man helt plötsligt frusen och kroppen kurar ihop sig och man tar på sig en filt för att inte frysa.

Grått och mulet och det känns rått och kallt.

Helt plötsligt känner man sig som en liten yngklig varelse som bara vill ta sin gose-vän i famnen och känna den värme som försvann bakom molnen.

Jag välkomnar solen igen och jag öppnar min famn för den , och hoppas den kommer på besök till oss snart igen.

KRAM PÅ ER ALLA i dagens gråa molniga trista dag......




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: