Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 april 2010

Kvinnas alla åldrar och utseende !

Kvinnan tar sig en titt I spegeln när hon är.

3 år: Tittar på sig själv och ser en Drottning.

8 år: Tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.

15 år: Tittar på sig själv och ser Askungen , Törnrosa eller Hejaklacksledaren , om hon inte har PMS och ser en fet , finnig och FUL tjej.


20 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång , för stripigt/lockigt hår " , men bestämmer sig för att gå ändå.


30 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är för smal/tjock, för kort/lång , för stripigt/lockigt hår " , men bestämmer sig för att hon inte har tid attfixa till sig själv , så hon går ändå.


40 år: Tittar på sig själv och ser " Jag är för smal/tjock , för kort/lång,förStripigt/lockigt hår" , men säger jag är åtminstone ren och går.


50 år: Tittar på sig själv och ser "Jag är " och går vart hon vill.


60 år: Tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte ens , kan se sig själv I en spegel längre , går ut och återvinner världen.


70 år: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt , förmåga , och går ut och njuter av livet.


80 år: Bryr sig inte om utseendet , sätter bara på sig den lilla hatten ochgår ut för att ha kul I den här världen.


Kanske skulle vi alla ta på den där lilla hatten tidigare..........



Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Torilpia sa...

Helt klart!! Den lille hatten bør frem :o) Vi skulle ikke følt det slik at utseendet betyr noe for om man skal gå ut eller ikke-

Ha en fortsatt fin uke - klem!