Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 april 2010

Den årliga blomman !

Idén till Majblomman kom från den initiativrika och engagerade fru Beda Hallberg.

Beda var verksam inom Göteborgs frivilliga fattigvård under slutet av 1800-talet och vid 1900-talets början.

Sedan 1907 har Majblommans sålts på våren varje år i syfte att hjälpa barn som behövt extra stöd.

Vi är därmed en av världens äldsta barnhjälpsorganisationer och vi har redan från början värnat om barnens rätt till ett fullgott och värdigt liv.

Barnens behov har förändrats över tiden men Majblomman har alltid anpassat sin verksamhet efter de ändamål som varit aktuella och angelägna att stödja.........






Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: