Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

30 april 2010

Trevlig Valborg !

GOD MORGON ALLA.

Då var det valborgsmässoafton , tiden går.

Jag vill önska er alla en Trevlig Valborg och Första Maj.

Vill säga Grattis till Kung Carl XVI Gustaf på 64-års dagen.

*****


Även Holland firar idag.

Drottningdagen (Drottningens officiella födelsedag). Varje år den 30 april är det riktig fest i

Holland, då går folk ut på gatorna för att fira drottningens födelsedag.


Drottning Beatrix Wilhemina Armgard.




Egentligen var det drottning Julianas födelsedag , nuvarande drottning Beatrix mamma.


Traditionen håller dock i sig och det är en riktig upplevelser att vistas i Holland denna dag.




Drottning Julian Emma Marie Wilhemina av Nederländerna

****


Ja , kära vänner där kom det lite fakta oxå , så här på fredagsmorgonen.

Ha nu en underbar helg tilsammans med vänner , nära och kära....











Kram Mor i Stugan



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carina!
Önskar dej detsamma, här regnar det just nu men jag önskar och tror på sol i helgen eller åtminstone uppehåll så jag kan plantera lite i stugan.

Kram/Carina

Kamerasamleren sa...

God helg til deg også "Mor i stugan"! Håper den blir virkelig god.

Bestemor Drillo sa...

Trivelig Valborg til deg ønskes her fra torpet !!