Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

29 april 2010

Ett svar !

Just nu läser jag en bok av komikern och författaren Mia Skäringer.
Där hon öppnar dörren till sitt eget liv och delar med sig .

Hon skriver med både humor och allvar. Här kommer ett citat ur boken , där hon svarar sin
7 -årige son Albert.
Han frågar , hur valde jag dig som mamma ?


*************************

* Hon svarar , jo , innan du kröp in i min mage så gick du omkring på ett jättestort varuhus , ungefär som Ikea du vet.
Ett Ikea fast med olika mammor och pappor istället för olika möbler.
Därinne gick du och din syster och tjafsade om vilket slags mamma ni skulle ha.

Heli ( syster ) ville nog ha en mamma som var hästintresserad , men du skulle prompt ha en med humor.

Just den kombinationen , humor i ridhjälm , var svårt att hitta , tydligen tillfälligt slut , så ni gick och åt en korv istället.

Efter att ha ätit tre fyra korvar , lekt i lekrummet och åkt rally på kundvagnarna , hittade ni ni äntligen mig.

I fyndhörnan .

Där stod jag , lite kantstött och smutsig men helt uppackad och klar att användas.

Ni valde mig och du må tro att jag blev glad.

Det firades så klart med att vi alla tre gick och åt en korv.*

Ett underbart och roligt svar........




Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: