Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

01 december 2010

Kallt ute !

BRRR kallt ute idag , vi har just nu i skrivande stund -16,5 grader.

Så idag tar vi en rolig historia så ni får upp värmen.
♥♥♥♥♥♥

Två sköldpaddor skulle gå på tur i några dagar och packade en
kylväska med mackor och öl att ha som proviant under äventyret.

Efter tre dagars vandring i skogen skulle de ta sin första matpaus då
de kom på att de inte hade med sig någon flasköppnare.

Den ena sköldpaddan sa "Du måste gå tillbaka och hämta en kapsylöppnare,
annars kan vi inte dricka någon öl!"

"Nehheddu , jag går ingenstans!", sa den andra.

"Du kommer att äta upp alla mackorna när jag går!"
"Nej, jag lovar att inte göra det.", sa den första sköldpaddan.

"Skynda dig nu!"

Nio dagar gick och ingen sköldpadda kom tillbaka med en kapslyl öppnare.
Utmattad och ut svulten tog den väntande sköldpaddan en macka ur kylväskan.

Plötsligt hoppar den andre sköldpaddan fram bakifrån en sten och ropar:
"AHAA! Jag visste det.........







Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: