Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 december 2010

Stjärngosse !

Bilden tagen 14 dagar innan han fyllde 2-år 1976 .
( EN enda bild lyckades vi få på honom i sin skrud )
♥♥♥♥♥
Ja, jösses så var det , det här med stjärngosse styrslen.
Kom att tänka på min son när han var liten och skulle ha stjärngosse
struten på sitt huvud.

Stackars liten vad han hatade den , han grät i floder, och jag

fattade inget.

Glad ihågen som jag var efter inköp av linne, stjärna och strut
skulle min lille son få Lussa , äntligen stor nog att få bära denna
skrud.

Änligen skulle min lille gosse få bli stjärngosse .
Men, men , icke sa Nicke inte blev det som jag hade tänkt inte.
Jag lovar er , att det blev aldrig en hitt för honom , att vara
stjärngosse , inte ens i skolan.
Nu är han vuxen och har själv en son.
Undra om det går i arv, eller.
Så väl man ville , men så fel det blev .

Förlåt mig min lilla son , kram mamma.........

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: