Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 mars 2010

De är nästan osynliga och slår till snabbt !

I rumstemperatur kan en lus lägga 200 ägg , fyra eller fem gånger om dagen.

Vägglusen är på frammarsch.

Något som var vanligt i våra svenska bostäder fram till anda världskriget, och nu har vi dom här igen.

Man säger idag att detta skulle bero på att vi svenskar reser så mycket mer uti världen vi aldrig besökt förut , och därmed är det lättare att få med sig djuren i bagaget hem.
Okey jag kan hålla med om att vi reser mer än förr.

Men har vi inte mer invandring också , mer än vi hade förr.

Jag är övertygad om , att även alla dessa stackars människorna har också bagaget
med sig , när dom står vid tröskeln till vårt avlånga land.

Men , lusen kanske inte följer med dessa människor, utan enbart oss svenskar som är ute på
resor.......
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: