Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 mars 2010

Handsfree som du hänger på ratten !

Manicken har en inbyggd högtalartelefon så att du slipper släppa händerna från ratten när du kör.

Motormännen kräver lag om handsfree .
Allt fler sitter med sina mobiltelefoner i handen och kör iväg med sin bil.

Därför vill nu Organisationen Motormännen få fram en lag om handsfree vid bilkörning.

Frågan har varit uppe på bordet tidigare men utan att blivit lagstadgad och Motormännen får både medhåll och en viss osäkerhet kring frågan.

Visst är det ett störningsmoment att prata i telefonen samtidigt när man kör sin bil , inget snack om den saken.

Själv anser jag att var sak har sin tid.
Kör du bil så kör du bil och när du pratar i telefon så pratar du i telefon.

Det är inte heller något "tufft" med att kunna köra bil samtidigt som man pratar i telefonen.

Och mer bråttom än så kan inte någon människa ha, så att man måste ha telefonen i näven när man kör sin bil.

Förmodligen skulle många olyckor minskas.......

Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: