Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

04 mars 2010

Hundskit ett problem !

Det är mycket prat om hundskit.


Det är några som har skrivit insändare i vår landsortstidning om just hundskit.

En person skriver och undrar varför inte hundägare kan plocka upp efter sina hundar som har gjort sina behov.


En annan person är mer förvånad över att det inte är just lämningarna som är det största problemet utan att hundarna är väl aldrig ute på vift ensamma , det finns ju alltid en människa i andra änden av ett koppel.


Ja, det är alltid ett problem med folk som inte förstår att dom måste ta reda på lämningarna efter sina fyrbenta djur.


Tyvärr så är det allt för många som struntar i att plocka upp skiten.

Ofta ser man hundägare titta åt ett annat håll medans hunden sätter ner rumpan och lägger dynghög.

Jag bor på landet , MEN PLOCKAR ÄNDÅ ALLTID upp efter mina hundar , förutom när vi är inne i skogen.........





Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Enig med det du skriver her, i høyeste grad. Og det bildet var da bare herlig :) .