Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 november 2010

Masken !

Vem mer än jag har tagit på sig en mask av att allt är OK .

Nog tror jag att det finns någon mera där ute som också har gjort detta.

Ni kanske inte förstår vad jag menar ?

Ok , det jag menar är att ni känner er inte som ni visar er utåt för folket , ni sätter på er en
mask av att allt är Ok och ni leer och säger att allt är.... Såååååå bra.

Men istället så värker det i ryggen , så man nästan håller på att smälla av.

Tänk så ofta vi får frågan.

Hur mår du och hur är läget.

Men visst har det hänt dig , att du svara sanningsenligt att i dag är det inte så bra för att ,
osv.

Då märker du att frågan du fått är redan glömd , och motpartnen börjar skruva på sig och
säger något , som får dig att förstå att de inte är ett dugg intreserade av att höra hur du mår
igentligen.


Tror sjutton det har man blivit utsatta för dessa nochiga frågor sätter på sig en mask ,
av att allt är OK .

Då kan det vara lätt att ta på sig den där masken för att försöka vara som alla andra.

De SMÄRTFRIA lyckligt leende MÄNNISKOR som strålar runt mig.

Därför har jag valt att ta på mig masken som skiner av VÄLMÅENDE och lycka av att allt är
OK ............










Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

Linda sa...

lilla älskade mamma du ska inte ta på dig någon mask och säga att allt är okej! Jag hoppas iallafall att du inte gör det för mig!
Älskar dig...puss och kram

Kamerasamleren sa...

Hei "Mor i stugan"! Her tar du opp et tema som jeg flere ganger har omtalt på min blogg. Et tema som jeg selv har fått erfare, som du sier, lærer en vel seg til å ta på seg denne masken.

Jeg har ofte spurt meg selv, hvorfor noen (mange) i det hele tatt spør, når det er bare ord uten mening bak som kommer ut av munnen deres? Det er vel her en kan ta i bruk venner, og ikke minst, se hvem som virkelig er venner? Tror jeg.

Det er nok mye sannhet i ordene: "Det er i nød en skal telle sine venner - da er det som regel snart gjort." Enig?

Ja, et par ganger har jeg spurt når jeg har fått det samme spørsmålet: "Er du interessert, så kan jeg godt fortelle deg hvordan jeg har det, hvis ikke snakker vi om været. Det har hjulpet, men ikke alle kan en ta denne på. :)

Håper i alle fall rett fra mitt hjerte at dagene går med ikke for mange motbakker og smertelige utfordringer for deg og dine. Selv synes jeg det er godt en gang i blant å få slike velmenende ord og litt forståelse. På denne måten kan en få litt ut av de ordene en stopper opp og utveksler. Ja, faktisk har jeg oppnådd å få høre at ikke alt har vært like bra som det ser ut bak maska for den andre heller. Da kan en oppnå å få veldig mye ut av ganske få og enkle ord. Tenker jeg.

Så er det vel slik antagelig, en skal først få kjenne livets vanskelige sider, før en verdsetter det å ser at det ikke er en selvfølge å få være frisk, med bare medvind.

Ha det godt, min gode nabo med en stor og tollfri klem, fra'n Karl i Trondheim