Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

14 november 2010

Moss Nallar !


Varannan Måndag träffas vi (kvinnfolket ) i Byggdegården, som bor här
i byn, det år åldrar från 30 år och uppåt.





Vi har lite hobbyverksamhet , alla gör vad de vill den kvällen, har man ingen lust att göra något så går det bra de också , man kan ju alltid underhålla de andra :).





Har man förhinder eller känner man sig för trött att gå en kväll , så är det bara att stanna hemma , det är ingen tvång att gå på träffarna.



Vi träffas klockan 19.00 och håller på så länge vi har lust och ork , där emellan har vi fika paus.



Vi brukar alltid göra något gemensamt Höst och Vår , med hjälp av någon som visar
oss i det aktuella temat som vi kommit fram till.





Vi har till ex. gjort Växtfärgat Garn , Luffar Slöjd , Korgar av Pil
, Sytt Lapptecknik m.m. och nu senast var det Mossnallar.



Detta brukar vi göra på en helg, och då håller vi på hela den dagen , där det då ingår förmiddags fika , lätt middag , och naturligtvis lite fika på eftermiddagen.


Och ni ska veta att det är ALLTID lika roligt.


Här kommer lite bilder från Mossnalle tillverkningen den 24/10-10








Här Visar Malin K. hur man börjar med hönsnätet.




På knä ligger E och L för att klippa till sina delar.


Så då var vi i gång med att fylla vår nallar med mossa , som skulle göras först innan de sedan
skulle formas och kläs med finare mossa utanpå nätet.
Längst bak står S sedan C och främst M.

Här har vi de minsta som hjälpte till att duka fram fikat.
Lill killen till vänster J. och storebror H.


L och E i full koncentration , det måste ju se bra ut.


M. hjälpe de små killarna så de också fick var sin liten nalle.


Här är det halvfärdiga resultatet på H och J nallar.
De blev jätte söta när de var färdiga , typisk nog så tog mitt batteri i kameran slut,
men alla nallar blev JÄTTE fina .........

UTOM MIN SOM SER UT SOM EN SUMA BROTTARE :))


VILL PASSA PÅ OCH GRATTA ALLA PAPPOR IDAG........
Kram mor i Stugan








3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysiga nallar det blev, nästan så att jag ångrar mig att jag inte följde med. Men på tisdag är det min tur att pyssla, då blir det dörrkransar. Ska bli himla kul!

Tack för att vi fick följa med till den alltid lika trevliga auktionen i "Bygdegården".

Kram Lindagum

Anonym sa...

den var jättesöt!!!

Anonym sa...

Hejsan

Ni verkar ha väldigt roligt. Duktiga verkar ni vara också. Skall bli roligt att se nästa resultat.
Ugglan