Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

26 november 2010

Obehaglit besök !


Har du fått oväntat besök av någon liten mus nu i vinterkylan .

Eller har du på något annat sätt sett att det har blivit mera aktiviteter med de små musspåren

runt eller i ditt hem.


Själv har jag förvånats över att nästan varje morgon när jag går ut hundarna så ligger det en

död mus utanför dörren.


Det är grannens katt som servera mig denna delikatess varje morgon.


TACK; TACK Urk UUURk ................


Möss invation påvisar att de små mössen känner på sig att det kommer att bli en extrem kall

vinter så de söker sig till varmare platser än normalt för att överleva kylan.


Ja , ska vi lyssna till djuren och naturens toner så kanske vi ska förbereda oss på att det kommer

att bli en kall vinter.


Vad innerbär det kan en tänka.


Jag/du har ju det varmt och skönt och tak över huvudet och mat så vem bry sig.


Men vi kanske skulle tänka till lite och fundera på vem som skulle behöva lite värme och mat

där ute i kylan.


Det finns faktiskt både djur och människor som svälter och fryser ihjäl av kylan.

JA även i SVERIGE.............











Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: