Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

21 augusti 2010

Favoritdag !

Fredagar brukade vara favoritdagar när jag jobbade.

Då visste man att man hade en ledig helg framför sig.

Nu är det en dag som alla andra.

När man inte jobbar ändras dagarnas betydelse.

Onsdag är inte någon speciell lill-lördag.

Fredag är inte kort arbetsdag och planering inför en kul helg.

Söndag är inte den ultimata familjedagen , då man prioriterar tid med familjen.

Och Måndag är inte hatdagen nr 1 då man måste släpa sig iväg till jobbet igen.

Trött efter en helg som var alldeles för kort för att räcka till allt man ville hinna med.

Nu går den ena dagen efter den andra som ett pärlband in i varandra.

Ganska lika utan större skillnader.
Det känns tråkigt ibland.

Ibland saknar man stressen i sitt tidigare liv.

Men för det mesta är det ganska skönt.

Att ta dagen som den kommer.

Lunka på i sin egen takt.

Jag kanske inte har någon favoritdag längre.

Hmmm , får nog tänka över den saken..........







Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh!
Tänk vad jag känner igen mig....

Ha en skön kväll
kramen wivi