Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

25 augusti 2010

Första hjälpen för medicinskt okunniga !

Matkvävning
Försök avlägsna föremålet som blockerar offrets luftrör genom ett hårt slag i hans/hennes mage.
Kom ihåg att ducka innan föremålet kommer flygande och träffar dig i ögat.
Påkalla hovmästarens uppmärksamhet på incidenten och begär en 20 procentig reducering av
notan.
Kom ihåg att beställa soppa nästa gång.


*************


Hjärnskakning
När offret vaknar, fråga vilken dag det är , vad statsministern heter och hur många fingrar du
håller upp.
Håll upp fingrarna bakom ryggen för att inte göra det för lätt.
Tala i tungor för att förvirra offret ytterligare.
Ja , det finns otaliga sätt att göra någon annans hjärnskakning roligare.
Här är ett roligt tips
Innan offret vaknar , släck alla lampor.
När offret sedan vaknar , skrik.
Tack gode gud.
Vi trodde att du var död eller blivit blind eller nåt.................








Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Torilpia sa...

Hihi .. det hadde vært noe ja :o)