Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

08 augusti 2010

Kul att veta kanske !






Det finns 7st olika skratt...


- Det humoristiska skrattet , man skrattar för att något är roligt.


- Det sociala skrattet , andras skratt smittar oss , det är inget

speciellt som är roligt men vi dras med av en god -stämning.



- Ignoransskrattet , vi skrattar för att dölja vår okunskap eller
osäkerhet.




- Ångestskrattet, som en reaktion på ångest.

Man känner lättnad när ångesten släpper.


- Sarkastiska hånskrattet , som många fruktar , det är mördande.

- Ursäktande skrattet , man skrattar som ursäkt.

- Kittlingsskrattet , en fysiologisk respons....













Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja inte vill vi ha regn..försökte plocka blåbär..en liter blev det sen sa ryggen stopp fy fesan va lack man bli....det är ju så gooott
Ha en skön vecka
kramen wivi