Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

10 september 2010

Automatiska telefonröster !

Jag blir så less på alla automatiska telefonröster överallt.

Oavsett om man ringer till försäkringskassan eller andra myndigheter möts man av dessa inspelade röster.

"Gäller ditt ärende sjukersättning tryck 1" osv.

När man har hållit på att trycka på miljoner olika siffror i vad som känns som en evighet kommer nästa hinder på vägen.

ska man svara på frågor som automatiskt ställs.

Och det gäller att man svarar med hög och tydlig röst så det inte blir något missförstånd.

Men det är ändå inte över med det.

Nej , då du skrikit dig hes i luren över olika svarsalternativ som passar ditt ärende mer eller mindre bra , då hamnar du i en telefonkö.


" Ditt samtal är placerat i kö ".

Du är samtal nr 78 i ordningen.

Vi besvarar ditt samtal så fort som möjligt.

Du behåller din plats i kön " Som om det skulle vara någon tröst."

För närvarande är det 28 telefonister som arbetar på att ta emot samtalen."

Man kan ju bli trött för mindre.

SÅ TILL ER ALLA , MYS I HELGEN.........








Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: