Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

09 september 2010

Gårdagen en skräckdag !

Hugo rusar kors och tvärs, fram och tillbaka på skogsvägen springer 4-falldigt längre
gångsträcka än vad jag går.

När vi har ca 300 m kvar innan vi är hemma så ser jag framför mig en huggorm ligga på vägen jag ~~~~~~~~~~~~~~~~Skriker AAA.

Jag gallskriker på Hugo att han ska komma och givetvis så tar han ju den närmaste vägen till
mig, när han hör detta avgrundsvråååååål från mig.

Och den närmaste vägen till mig är ju just att passera huggormen med ca 2 cm marginal från
dess huvud.

Jisses ni må tro att mitt hjärta stog stilla .

Tack Gode Gud så var huggormen så seg av kyla , så den ville tydligen inte hugga min hund som
passerade hans huvud.

Jag stog en stund och tittade på ormen på betryggande avstånd med darriga ben och såg hur den slingrade iväg in i buskaget.

+14 grader kan det få en orm att inte vilja bita.

Jag tror att ormen skonade Hugo och mig, denna gången.

För en orm kan väl inte gilla mig ..........






Kram Mor i Stugan

3 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Ikke koselige dyr å ha i nærheten, selv en en mann som meg. Jeg er erlig, innrømmer det.

Vi får være glade for at det ikke er flere arter av denne avskyelige skapningen som "bor" i nærheten av oss. Likedan at det ikke er så ofte vi treffer på disse. Enten vi liker det eller ikke, den har vel sin rett og oppgave den også. Men fy...

Håper du får en avslappet dag, uten huggorm. Slik at du kan ha full kontroll i dine egne hugg på livet og dagen.

En fin dag og en klem fra 'n Karl

vita drömmar och svarta tassar sa...

Du har tur min vän! Jag trodde inte mina ögon när jag lyckas köra över tre huggisar på min lilla väg..ja backade lite oxå..inte nog med det när dottern övningskörde på kvällen körde hon över en hua mig...jag är inte ute och går på några dagar tur tomten är stor så vi kan träna där...

Va rädd om dig
kram wivi

Rigmor sa...

Otrevliga djur det där...hittade en i svampskogen igår, eller rättare sagt den hittade mej, sen var det färdigplockat där...
Ha det gott!