Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 september 2010

Ett gott skratt...... !

En kvinna står naken en kväll och speglar sig medan gubben ligger i sängen och läser.


Så säger hon ,tycker du inte att jag har små bröst.


Nej, säger mannen.


Jo, jag skulle vilja operera dem så dom blir större , säger hon


Då tittar mannen upp från tidningen och säger att.


Inte behöver du operera dem bara för att du vill ha större bröst.


Ta lite toapapper bara så skall du se att de växer.


Hon tittar på sin gubbe och tror att han inte är riktigt klok.


Hur skulle toapapper fungera.


Inte vill jag ha toapper innanför BH`n Jag vill ju ha större bröst , jag kan ju inte ha en massa papper i BH`n .



Gubben masar sig ur sängen går in på dass och hämtar lite toapapper och går fram till kvinnan och räcker henne pappret.


Gnid nu pappret mellan brösten så skall du att de växer.


Kvinnan rycker på axlarna men hon gör ändå som gubben säger.


En stund senare säger hon , äsch, det fungerar ju inte.


Det händer ju ingenting trots att jag har gnidit med pappret i tio minuter nu.


Gubben tittar upp från tidningen och säger.

Nä, det är klart att det tar ju ett par år , se bara på röven din, den har du ju gnidit på i fyrtio år

och nu är den ju jättestor........








Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Hei, så koselig å se deg i "aktivitet" igjen "Mor i Stugan"! Selv om ikke så mange kommentarer har kommet i sommer, tror jeg du har fulgt litt med meg alikevel. Jeg er fortsatt titt og ofte innom deg å leser dide varierte "sprell". Flott med blogger av annen karakter enn de fleste. Det har du, synes jeg.

Det går litt opp og ned med den omtalte "lysten til å kommentere", slik er det også med meg. Jeg har forsøkt å holde koken som best jeg kan med innlegg, men innrømmer så gjerne at kommentarer har det gått litt opp og ned med. Noe av grunnen er at jeg var vel en måned på hytta med mobilt bredbånd, det nektet i mellom å la meg kommentere. Av en eller annen grunn.

Men akkurat nå er jeg hjemmeværende en stund. Kan nok tenkes at jeg drar en tur igjen før den hvite snøen kommer og lager problemer for en aldrende mann som gjerne vil være tredve, men som er det doble i følge fødselsattesten og som har fått en trofast følgesvenn, Hr Kols.

Nå har vi høst også her og det forteller at bloggene antagelig snart begynner å våkne igjen, sannsynligvis også de som skriver dem. :) Da blir alt så mye bedre...

En alle tiders uke og en flott høst til deg også, med en stor klem til en som får lattermusklene til å trimmes. Deg, og selvfølgelig dine.