Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 januari 2010

Fastnar inte i kameran !

Vägverket sätter upp fler fartkameror i jakten på fortkörare

Men bara en liten del av förarna fastnar på bild och kan bötfällas.

Allt färre bilister som kör för fort och fångas av polisens fartkameror åker dit.

Bilderna är ofta av för dåligt kvalitet , främst på grund av regn, snö eller dimma.

Vindrutetorkare , ett nedfällt solskydd eller vinklad backspegel kan skymma föraren bakom ratten.

Enligt lagen så är det i dag föraren som får böta om han eller hon kör för fort.
Förutsatt att denne kan identifieras.........





Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: