Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

16 januari 2010

Svenska är svårt !

För svenskar också verkar det som.

Några exempel på underhållande skyltning jag hittade på nätet.


Ingen parkering förbjuden (Skylt på bensinmack i Uppsala)

Vi utför rost och plåtskador billigt (Bilverkstad utanför Göteborg)

Sjuk gymnastik (Skylt i centrala Lund)

Jag är sjukdom , kommer morgon (Hos frisör i Stockholm)

Posten hämtas då och då , ibland något senare (På brevlåda utanför hotellet i Kittelfjäll)

Morgondagen inställd pga bristande intresse (Lapp i Medborgarhusets foajé i Stockholm)

Priserna gäller endast när gatuköket är öppet (Gatukök i Uppsala)

Extra mört kött. Vi hänger själv i butiken.........




Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Ja her var det mye moro å lese. Det ser ut for at svensk er like så vanskelig som norsk.

Fornøyelig!

Fortsatt fin helg til deg.