Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

24 januari 2010

Livets efterätt !

Ni har väl hört talas om att det sägs att få barnbarn det är som "livets efterätt".

Men jag säger vad har de fått det uttrycket ifrån .

En efterätt äter man upp , efter en måltid eller hur.

Men jösses barnbarnen de finns där ju hela tiden , dag som natt eller hur.

Jag vill hellre likna barnbarn vid gnistrande "opaler och diamanter".

Värdefulla , vackra , de glimmar och de är lika mycket ömtåliga som starka.

Jag vill ge alla föräldrar ett stort TACK att ni bjuder oss på denna "efterätt", KRAM och allt vad ni gör för era små "opaler och diamanter".

Glöm bara inte bort att denna småbarnstid försvinner alltför fort bort , så njut medans dom är hos er.

Men glöm ändå inte bort att ta vara på er själva och varandra.

Att vara på tu man hand kan göra under , jag lovar er.

Sköt om er alla........
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Jeg er så enig med deg i dette innlegget. Korte tanker en gjerne kan minnes om i mellom.

Ha ei fin uke, innenfor og utenfor "stugan"!