Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

05 januari 2010

Kvinnans och Mannens talanger !

Kvinnors talang.

Hålla rent och prydligt (kan ju stämma in på både man och kvinna)

Skapa trevnad.
Ta hand om det lilla barnet , innan hon eller han lärt sig att vara försiktig.

Omvårdnad , ta hand om barn , gamla , undervisa.

Bättre ledare , ser till hela individen (kvinnor känner nog mycket med hjärtat , känner empati på ett annat sätt kanske , är mera "blödig").


Männens talang

Teknikintresse , motorer , bilar , vapen.

Fokusera , och få saker färdiga (hur tänker dom då när dom kommit fram till detta påstående ).

Tävlingsinstinkt (kan nog både kvinnor och män ha).

Våghalsighet (både ock).

Högre smärttröskel (ingen regel utan undantag).........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: