Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

13 februari 2010

Civilkurage !


Har vi nåt civilkurage i Sverige.

Vågar vi bry oss om vi ser att någon blir misshandlad på öppen gata.

Vågar vi ta konsekvenserna av vårat handlande.

Vågar vi hjälpa andra i nöd , vågar vi blanda oss in i ett slagsmål.

Eller är det så hemskt att man inte vågar bry sig , för att man är rädd för sitt eget liv.

Jag tror nog att det är så många gånger.

Sverige håller på att bli ett LAGLÖST land.

Maffian tar över vissa delar i städer, olika gäng som strider mellan varandra och även drar med andra.

Vanliga människor kommer i kläm många gånger.

Eller råkar befinna sig vid fel plats och vid fel tillfälle.......
Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

vita drömmar och svarta tassar sa...

jag tror det finns en mening med att jag bor på landet långt in i skogen
Jag kan aldrig vara tyst om något känns fel......Skulle världen styras av kvinnor tror jag faktiskt en hel del skulle se annorlunda ut....
Kramen på dig