Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

15 februari 2010

Nytt år i Kina = Tigerns år !

Det är Tigerns år i år.

Man firade nyår igår i Kina , Mongoliet , Vietnamn , Tibet och Korea.

började tigerns år.

Nyåret infaller vid andra nymånen efter vintersolståndet.
Människor som är födda i tigerns år sägs vara starka och modiga rebeller, te x. Gunde Svan och Marilyn Monroe Queen Elisabeth.

Själv är jag Orm/Water Snake.

Usch , jag som hatar ormar, ryser i hela kroppen.....
Kram Mor i Stugan

2 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Hatar oxå ormar!! men jag övervann lite rädsla på universeum(tror det stavas så?)när man kunde titta på dom genom tjockt glas när de låg helt stilla hoppades nog att de va...döá....Nu ska jag ha roligt några timmar i tandl. stolen igen hujedamig va jobbigt de va!!
Sjung och vá glad trallalla......
kramilikramen på dig!!

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert djur - såhär på avstånd :-)

Kika in till mig - jag har en tävling där du kan vita rosbeströdda ljuva ting!!!

Kram Maud