Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 oktober 2010

Jag har tänkt !

Jag har tänkt på det här med bondepraktikan...


Inte är det så mycket JAG kan där ifrån , men jag vet att om skatorna börjar bygga bo i januari
så blir det en sen vår.
Och jag vet att om det blir mycket rönnbär så blir det en hård vinter.

Förra året så hade vi så mycket rönnbär här så jag trodde att träden skulle rasa omkull.

Det fanns inte en fläck på trädet som inte hade en klase rönnbär och med facit i handen så kan vi
ju kanske säga att vi fick en hård vinter.

Men i år då.

Våra rönnbärsträd gapar tomma.

Vi har ett träd som har en klase rönnbär på varje sida sen är det liksom tomt.
Betyder det att vi kommer att få en mycket varm vinter eller betyder det att dom stackars
träden bara inte orkar bära sina klasar i år för att det var så
mycket förra året.......
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: