Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

07 oktober 2010

Nu och förr !

Ja nu var det, det här med att hålla sig varm och inte få blåskatarr.

Blåskatarr vet du väl inte ens vad det är eller hur.

Om du inte är född på Hedenhös tiden. :)

Ja , så kallade de urinvägs infektionen för förr i tiden.

Förr i tiden.

Nu , är jag på Hedenhös tiden nu igen ;)

Nej , men hur det än är , så lite värmande klädesplagg runt magen är

inte helt fel, för att stoppa ett sådant elände som det är att ha

blåskatarr.

Vet du förr så klädde man sig för att hålla sig varm , i dag klär man
sig för att behaga mannen , inte , sant vaaa ?

Varför är underkläderna dyrare nu än förr , när det går åt så lite tyg
till dem nu för tiden.

Om man tänker på hur stora mameluckerna var på Hedenhös tiden.

Ja ja , var det en liten funderare bara så här , en regnig Torsdag..........
Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: