Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

06 januari 2009

Dagsutflyckt !

So har vi do varit ute och rest over en dag , vi startade ferden till ett Tempel
vid namn ^ Wat Chalong ^ , det er Phukets storsta och vackraste tempel ,
200 or gammalt.

Fick veta lite om Buddismen , det hela startade i Neapel or 543 f.kr.
Ett gosse barn foddes och fick namnet ^ Siddharta Guatama ^, han var son till ett kungapar
som skyddade honom po alla sett for verlden.
Ner han som vuxen och kom ut i verlden fick han se 4 ting, lidande , sjuka , gamla och doende.

Han vende sig do till en munk som lerde honom att meditera , han satte sig under ett tred , der blev han sittande i 7 or, tills han en dag blev upplyst.
Det vill sega , han tenkte inte lengre nogra negativa tankar, utan gick in i den andliga verlden och efter sin dod blev han dermed en Budda. Han blev 85 or gammal.
Denna munk finns att beskoda som en vaxdocka , i ett litet tre tempel.

Vi fortsatte till ett Kinesiskt Tempel , bara for att se skillnaden och det var stor skillnad kan jag sega, de Thailenska Templen er mycket vackrare.
Efter Templen gick ferden till ^ Gems Gallery Juweler ^ , der vi fick se hur guldsmederna enn idag anvender traditionella metoder vid arbete med perlor och slipning av edelstenar. Der kunnde man handla smycken om man var gjord av pengar , enormt stort var det.

Sen skulle det bli fruktstund, for iveg till en inhemsk fruktmarknad , och frukter fanns det vill jag lova ( massor ) fron att se etliga ut , till att ^ ta en bit po denna , sen er du dod ^ ungefer, men de flesta frukterna smakade jette gott.

Ner fruktunden var over och alla hade kopt nogot, so bar det iveg till sista stoppet och det var natt marknaden. Der fanns allt att handla fron levande djur till fritterade kackelackor , kleder ,skor , smink o.s.v.
Det var tusentals smo stond och alla dessa stond var under tak , so svettigt blev det ( 31 gr. ) och ett myller av folk, efter nogra timmars shopping var alla nojda och bussen tog oss hem till vora hotell , der vi sedan stupade i seng......

Kram Mor i Stugan

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är ett exempel på kamera....utifall att ni snubblar in i en butik.
http://expert.se/Product/Product.aspx?id=2760649

/Svärsonen