Mitt foto
Det som jag skriver här i min blogg , det är mina innersta och ibland lite virriga tankar. Men dom är mina , det är mina tankar , funderingar, frågor , berättelser , mina ord. Allt detta virrvarr av bokstäver , det är JAG. En blandad kompott av allt möjligt helt enkelt.

28 januari 2009

Papperskvinnan !


Läkare i Kina undersöker en mystisk hudåkomma som gör det möjligt för de drabbade att använda sin hud som papper.
En av de drabbade är 50-åriga Huang Xiangji i Kina , som studeras av läkare.

Hennes kropp är täckt av dikter och anteckningar.

Huang, som kallas ”papperskvinnan”, tycker själv att hennes åkomma är väldigt användbar.
Jag behöver aldrig leta efter penna och papper , säger hon.

När Huang skriver ett ord på sin hud med en nagel , framträder bokstäverna några sekunder senare. Jag har använt min kropp som anteckningsblock i flera år.

Sjukdomen kallas "artificial urticaria" och är mycket ovanlig och egentligen är en allergi .
Och jag som gnäller över min gräs allergi på sommaren. Om man jämför våra allergier , så ska jag säga " fy på mig " och inte vara så pjoskig , men det är i allafall lite jobbigt med gräset.....

Kram Mor i Stugan



Kram Mor i Stugan

Inga kommentarer: